Wijk Kerkehout

Het  Kerkehout

De karakteristieke wijk Kerkehout ligt in het zuiden van de gemeente Wassenaar. Deze wijk bestaat uit een kern met voornamelijk kleine eengezinswoningen en daaromheen villawijken in het groen. Ons bezit concentreert zich in de kern. Het gaat om circa 200 vooroorlogse grondgebonden (eengezins)woningen (met slaap- en badkamer op de begane grond) en ongeveer 160 voornamelijk vroeg na-oorlogse woningen, waarvan er veertig gestapeld zijn.

De wijk kent nog één winkel voor dagelijkse levensbehoeften . Het actieve verenigingsleven concentreert zich in een zone aan de zuidoostzijde van de kern. Daar bevindt zich een buurthuis en een buiten sportaccommodatie met onder andere voetbalvelden.

Dankzij de omringende landgoederen die in inrichting variëren van weide tot bos, is de omgeving rondom de wijk heel groen. De enigszins geïsoleerde ligging en de geringe omvang van de wijk kunnen als een nadeel worden beschouwd. Ze zorgen er in ieder geval voor dat het voorzieningenniveau onder druk staat. Daar staat tegenover dat de wijk zeer rustig is en de sociale structuur hecht. Een deel van de bewoners voelt zich traditioneel sterk aan de wijk verbonden.

Haagweg 2

Dit complex bestaat uit 59 eengezinswoningen bouwjaar 1918 gerenoveerd in 1989

Adrianastraat 2, 4, 6 t/m 19, 21 t/m 39 oneven, 12a (winkel)

Jacobastraat 1 t/m 16