Wijk Zijlwatering

Zijlwatering :

Zijlwatering is een wijk uit de jaren zestig/zeventig. In de wijk die wordt begrensd door Oostdorperweg, van Zuylen van Nyeveltstraat, de Zijlwatering en Polanenpark bevinden zich veel voorzieningen, waaronder scholen en winkels. Het centrum bevindt zich op loopafstand. De Wassenaarsche Bouwstichting bezit in deze wijk 500 woningen, waarvan het overgrote deel eengezinswoningen zijn:

Zijlwatering 2

Dit complex bestaat uit 71 eengezinswoningen bouwjaar 1958 gerenoveerd in 2007

V. Heemstraweg 2 t/m 38 even

Anemaetstraat 1 t/m 9

Van Dam van Isseltstraat 1 t/m 9

Luzacstraat 1 t/m 39 oneven

Thorbeckestraat 2 t/m 10 even, 12 t/m 22 even                                                                                                  Thorbeckestraat

Wicherstraat 1 t/m 9

V. Heemstraweg1 t/m 7 oneven

Zijlwatering 3

Dit complex bestaat uit 60 portiek woningen (geen lift) bouwjaar 1958

Hofcampweg 130 t/m 248 even

De Kempenaer

Dit complex bestaat uit 31 eengezinswoningen bouwjaar 1965                                                                           Hofcampweg

De Kempenaerstraat 1 t/m 14, 16 t/m 34

Thorbeckestraat 12 t/m 22 even