Eerste steen Zorgcampus Kerkstraat/Poortlaan

Bescheiden feestje bij de Zorgcampus Kerkstraat/Poortlaan

Woensdag 23 mei jl.  is met een informele bijeenkomst in kleine kring gevierd dat er gemetseld gaat worden bij de nieuwbouw van de zorgcampus aan de Poortlaan/Kerkstraat. Met het metselwerk krijgt de nieuwbouw kleur.

Zo wordt steeds duidelijker zichtbaar hoe de drie gebouwen er straks uit gaan zien. De traditionele eerste steen is gelegd door Nico Olsthoorn, directeur-bestuurder van SWZ. In de nieuwbouw gaat SWZ zorg verlenen aan ouderen die de ziekte dementie hebben en/of somatische ondersteuning nodig hebben op verpleeghuisniveau. Er worden 12 groepswoningen gebouwd voor elk zes cliënten. De cliënten krijgen een eigen kamer met eigen wc en douche. Per groep komt er een woonkamer en keuken.

De opdrachtgever van de nieuwbouw is de Wassenaarsche Bouwstichting, de bouwer is Niersman uit Voorschoten. De oplevering is naar verwachting in maart 2019. De zogenaamde ruwbouw waar vooral aan wordt gewerkt gaat relatief snel, maar de afwerking en vooral de steeds uitgebreidere installaties vragen veel tijd in de zogenaamde afbouwfase.