Geschillenregeling

Problemen over het onderhoud aan uw woning of over de wijze waarop u te woord bent gestaan door onze medewerkers proberen wij zo goed mogelijk samen met u op te lossen.

Als u vindt dat wij er niet uitkomen, dan verzoeken wij u uw klacht schriftelijk, telefonisch of via de e-mail aan ons te melden. U ontvangt binnen tien werkdagen een eerste reactie op de klacht en u krijgt te horen wie de klacht in behandeling heeft. Wij proberen na te gaan waar en hoe zich het door u gesignaleerde probleem voordoet en wij zullen proberen met u in redelijkheid, binnen onze mogelijkheden, tot een passende oplossing te komen. Gemaakte afspraken worden vastgelegd. Deze afspraken worden door ons nagekomen en wij hopen dan natuurlijk dat u tevreden bent over de manier waarop de klacht is afgehandeld.

Wat te doen met een klacht waar u met ons niet uitkomt?
Problemen zijn er om op te lossen maar soms kan het voorkomen dat u vindt dat uw klacht niet naar behoren is afgehandeld of u bent het niet eens met de voorgestelde oplossing. Kortom er is in zo’n situatie dan geen overeenstemming te bereiken. In zulke gevallen is er de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen bij de ‘Geschillencommissie Huursector’.

De commissie bestaat uit externe deskundigen, afkomstig uit diverse maatschappelijke organisaties en werkt volstrekt onafhankelijk van de corporaties die erbij zijn aangesloten. De Geschillencommissie zorgt voor een snelle afhandeling van het eventuele geschil. De uitspraak, die u binnen vier weken na de hoorzitting wordt toegezonden, is in de meeste gevallen bindend.

In een brief schrijft u aan de Geschillencommissie wat het probleem is, wat u er bij de Wassenaarsche Bouwstichting aan heeft proberen te doen en waarom u ondanks dat niet tevreden bent.

Niet alle klachten worden door de Geschillencommissie in behandeling genomen. Heeft u bijvoorbeeld een klacht over een voorgestelde huurverhoging dan krijgt u van de Geschillencommissie te horen waar u wel terecht kunt, zoals in dit geval bij de Huurcommissie of de kantonrechter.

Per post
Geschillencommissie Wonen Zuid-Holland
3300 AP DORDRECHT

Per telefoon