Huurwoning

Bij de Wassenaarsche Bouwstichting kunt u terecht voor het huren van een sociale huurwoningen (netto huurprijs tot € 710,68, prijspeil 2015 ) en vrije sector huurwoningen (netto huurprijs vanaf € 710,68 (prijspeil 2015), in Wassenaar, Voorschoten en Leidschendam-Voorburg.

In de regio Haaglanden, waaronder Wassenaar, geldt het aanbodmodel voor woonruimteverdeling. De woningen van de Haaglandse woningcorporaties zijn beschikbaar voor woningzoekenden uit het hele land.

Om voor een sociale huurwoning in aanmerking te komen moet u voldoen aan een aantal voorwaarden. Wij verwijzen u voor deze voorwaarden naar de spelregels sociale huurwoningen. Deze spelregels kunt u ook vinden op de website www.woonnet-haaglanden.nl

Om te kunnen reageren op het woningaanbod dient u ingeschreven te staan bij woonnet-haaglanden. De inschrijving kost € 12,50 per jaar (prijspeil 2015). In de brochure Inschrijven als woningzoekende of op www.woonnet-haaglanden.nl vindt u alle informatie over het inschrijven als woningzoekende.

Bij uw inschrijving de inkomensverklaring digitaal bijvoegen

Vanaf 1 september 2018 is het op Woonnet-Haaglanden verplicht om inkomensgegevens van alle gezinsleden die ouder zijn dan 18 jaar (niet zijnde meeverhuizende kinderen) te uploaden. Het verzamelinkomen vindt u op de inkomensverklaring die u opvraagt bij de Belastingdienst (via 0800 0543). U moet de inkomensverklaring(en) toevoegen aan de inschrijving voordat u kunt reageren op woningen.

U kunt ook bij ons langskomen. Wij helpen u graag met het inschrijven bij Woonnet-Haaglanden.

Voor woningtoewijzing 2018 gelden een aantal richtlijnen voor de huurprijsgrens.