Terug naar nieuwsoverzicht

Wassenaarsche Bouwstichting behaalt KWH-Huurlabel

Geplaatst op: 28 maart 2018

Wassenaarsche Bouwstichting behaalt  wederom Keurmerk KWH-Huurlabel

De Wassenaarsche Bouwstichting  vindt het belangrijk dat haar huurders de dienstverlening van de corporatie waarderen. Daarom vragen wij de mening van onze huurders hierover via continu onderzoek. Geven de huurders aan dat zij tevreden zijn over de dienstverlening, dan behaalt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel. De resultaten van het onderzoek hebben er toe geleid dat het keurmerk KWH-Huurlabel weer is behaald.

Bij het onderzoek voor het keurmerk KWH-Huurlabel staat de mening van de huurder centraal. Alleen als een groot deel van de huurders aangeeft tevreden te zijn over de dienstverlening, kan de corporatie het keurmerk behalen. Het onderzoek geeft de corporatie inzicht in wat goed gaat, maar ook wat volgens de huurders beter kan. Zo kan er continu gewerkt worden aan een betere dienstverlening.

Huurders centraal met het keurmerk KWH-Huurlabel

Bij het onderzoek komen alle zaken aan bod waar huurders mee te maken kunnen krijgen. Een aantal voorbeelden:

• Worden reparaties goed afgehandeld?

• Worden afspraken nagekomen?

• Is de juiste informatie makkelijk te vinden?

• Worden klachten naar tevredenheid opgelost?

Onafhankelijk onderzoek

KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert het onderzoek uit. Zij stuurt vragenlijsten per e-mail aan huurders om hun mening te vragen en benadert huurders telefonisch. Uit dit onderzoek komen rapportcijfers. Een onafhankelijke en deskundige commissie kijkt naar de cijfers. Zijn de cijfers goed, dan ontvangt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel.

Voortdurende kwaliteit

Voor corporaties is het een uitdaging om het keurmerk KWH-Huurlabel te behouden. Het onderzoek wordt namelijk het hele jaar door uitgevoerd. Zo weten corporaties continu hoe huurders de dienstverlening waarderen en blijven ze alert op het leveren van goede service.