Ga naar de inhoud

Wanneer normaal gebruik van uw woning niet meer mogelijk is omdat u bijvoorbeeld een ongeval hebt gehad, ziek bent of omdat u door ouderdom slecht ter been bent, kunnen er aanpassingen nodig zijn. Het kan gaan om kleine aanpassingen zoals een douchezitje of het verwijderen van een drempel. Maar ook om grotere aanpassingen zoals een traplift of het aanpassen van een keuken of badkamer.

In veel gevallen worden deze aanpassingen vergoed door de afdeling WMO van de gemeente.

Hoe vraagt u een aanpassing aan en waar vindt u uw WMO loket?

Voor WMO aanpassingen in Wassenaar kunt u contact opnemen met: 
  Infomaat Lokaal Loket
  p/a Gemeente Wassenaar Johan de Wittstraat 45
  2240 AL Wassenaar
  Telefoonnummer: 14070

Het loket is van maandag tot en met vrijdag geopend van 8.30 tot 12.00 uur.

 

Door wijzigingen in het beleid met betrekking tot de WMO krijgen bewoners meer en meer te horen dat kleine woningaanpassingen niet langer vergoed worden vanuit de WMO.

De volgende woningaanpassingen kunnen door de corporaties worden uitgevoerd:

  • verwijderen huidige toiletpot en plaatsen verhoogd toiletpot
  • plaatsen beugels in toilet en badkamer
  • verwijderen wastafelkraan en plaatsen een hendel kraan
  • vervangen douchemengkraan door een thermostatische douchemengkraan
  • plaatsen van douchestoeltje
  • (ver)plaatsen van oprijplaten op galerijen incl. leuning, ophogen ter plaatsen van de rijplaat
  • verhogen/ophogen van straatwerk ter hoogte van voordeur en keukendeur
  • plaatsen van extra leuning bij trap in de woning
  • leveren van kleinschalig maatwerk indien (tijd) technisch mogelijk door eigen technische dienst (o.a. verlagen wastafel, verlagen spiegel boven wastafel)

 

Voor WMO aanpassingen in de gemeente Voorburg-Leidschendam kunt u contact opnemen met:

  het Zorgloket
  Koningin Wilhelminalaan 2 (Servicecentrum)
  2264 BM Leidschendam

 

WMO meldingen Westland

U woont in Westland en heeft een hulpvraag. Soms heeft u ondersteuning nodig bij dagelijkse taken om zelfstandig te wonen, zoals de administratie of het huishouden, een rolstoel, vervoer of een woningaanpassing. Eerst kijkt u zelf naar een oplossing. Dit kan ook met hulp van uw kinderen, familie, vrienden of buren. Daarnaast zijn er verschillende organisaties en diensten in het Westland die u kunnen ondersteunen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar Vitis Welzijn of naar één van de Buurt Informatiepunten.

Lukt dit niet? Dan kan de gemeente u ondersteunen. De gemeente is telefonisch bereikbaar op 140174 tussen 9.00 - 17.00 uur.