Met trots presenteren wij het nieuwe Koersplan 2024-2028 van Wassenaarsche Bouwstichting. Het geeft ons de komende jaren richting en focus.

De kernwaarden van Wassenaarsche Bouwstichting zijn:

• samenwerkingsgericht
  • betrokken
  • professioneel

De inhoud van ons koersplan is gefundeerd op deze kernwaarden. Vanzelfsprekend staan onze bewoners en woningzoekenden centraal. Er zijn momenteel grote opgaven en uitdagingen. Denk hierbij aan de woningnood, een toenemend aantal mensen dat een steuntje in de rug kan gebruiken, klimaatverandering en een groeiende vergrijzing. We kunnen de dingen niet blijven doen zoals we deden. Het vraagt een andere aanpak met als doel onze organisatie verder te professionaliseren, te moderniseren en nog steviger samen te werken. Samenwerkingen met partijen zoals corporaties binnen de regio Haaglanden. Maar ook met gemeente Wassenaar, gemeente Westland en zorg- en welzijnsorganisaties die een waardevolle input hebben geleverd om tot dit koersplan te komen. Ook een vertegenwoordiging van onze huurders, leveranciers, de raad van commissarissen en alle collega’s zijn hierbij betrokken geweest. Deze gesprekken waren inspirerend en zeer waardevol. Met het vastleggen van onze doelen en kernwaarden in het koersplan, gaan wij de komende tijd met enthousiasme de grote opgaven en uitdagingen aan. Wij hopen hiermee bij te dragen aan het veranderende klimaat en het grote tekort aan betaalbare woningen.

Klik hier voor het volledige koersplan.