Kerkehout

Onderhoud

Het verduurzamingsproject Kerkehout  bestaat uit vier clusters van totaal 250 woningen. De werkzaamheden kunnen verschillen per cluster. Dit is mede afhankelijk van verduurzamingsmaatregelen die in het verleden zijn uitgevoerd.

De start van cluster 1 is in week 9 (week van 24 februari)  van 2020. Volgens planning moeten de werkzaamheden april 2021 zijn afgerond in dit cluster. In deze cluster gaan wij  118 huurwoningen verduurzamen. De bewoners van cluster 1 zijn geïnformeerd over de werkzaamheden.

De aannemer die de werkzaamheden van cluster 1 gaat uitvoeren is Van Den Berg Lopik uit Lopik. Deze aannemer heeft in het verleden de woningen in Oostdorp verduurzaamd.

De schil van de woning wordt  na geïsoleerd. Dit betreft het dak, de gevels en de begane grond vloer (optioneel). De woningen worden voorzien van mechanische ventilatie en krijgen zonnepanelen. De kozijnen van deze woningen worden grotendeels vervangen. Daar waar de kozijnen goed zijn blijven ze behouden. Onze doelstelling is dat de woningen bij oplevering een energielabel A krijgen.

In wijk hebben wij een Project Informatie Punt, Johannastraat 3 gerealiseerd.  In deze ruimte vinden de overleggen plaats met de projectgroep waarin onder andere de bewoners van de wijk en vertegenwoordigers van Huurdersvereniging De Wassenaarsche zitting hebben. Wekelijks  wordt een spreekuur gehouden voor bewoners. De aannemer houdt hier ook kantoor en  is op afspraak informatie te verkrijgen over dit project.  Door de RVI opgelegde maatregelen in zake het coronavirus is het informatiepunt gesloten. De maatregelen blijven in principe gelden totdat de coronacrisis voorbij is en er geen door de overheid opgelegde of aanbevolen collectieve beperkingen gelden.