Als huurder bent u verplicht de overeengekomen huurprijs en servicekosten bij vooruitbetaling vóór de eerste van iedere maand te voldoen. De opbouw van de huurprijs is vastgelegd in de huurovereenkomst. U kunt kiezen of u de huur automatisch wilt betalen of via ideal.

Automatische betaling via de Wassenaarsche Bouwstichting biedt huurders veel gemak. De huur wordt tijdig ingehouden en aanpassingen in de huur worden automatisch verwerkt. Betaalt u automatisch? Bent u het niet eens met een afschrijving? Dan kan het bedrag op uw verzoek door uw bank worden teruggeboekt naar uw bankrekening. Om huurders te belonen verloten wij ieder half jaar drie maal € 50,-- onder onze huurders die automatisch betalen.

 

Huurachterstand

Als u huurachterstand heeft, wacht dan niet tot de deurwaarder op de stoep staat. Schroom niet om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen als u de huur niet op tijd hebt betaald of kunt betalen. Wij zoeken dan samen naar een oplossing, zoals bijvoorbeeld door het afspreken van een betalingsregeling. Zo voorkomt u dat wij uw dossier naar de deurwaarder sturen of een ontruimingsprocedure wordt opgestart.

Meer informatie hierover kunt u ook vinden in onze folder 'Huur betalen en Huurincasso'.

Weet u ook dat in geval van problematische schulden de gemeenten  Leidschendam-Voorburg en Wassenaar samenwerkt met een gespecialiseerd bureau PLANgroep. Een deskundige staat klaar om u te helpen. De hulp is er en er is geen wachtlijst. Iedereen is welkom voor een vrijblijvend adviesgesprek. Meer informatie? Bel naar 070-3008522 (werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur). 

Ook kunt u bij SMOW terecht voor eerste hulp bij schulden telefonische te bereiken 070- 511 22 26 of 070-511 75 76 dagelijks tussen 9.00 - 14.00 uur.

 

Email: info@smowassenaar.nl